تماس با پزشک

جراحی کرونر در قلب تپنده

تجربیات متفاوت | 0 comments

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جراحی کرونر در قلب تپنده در یک مورد حاد با ما همراه باشید.

بیمار آقای 67 ساله به علت درد سینه که بطور حاد از روز قبل شروع شده مراجعه میکند. سابقه فشارخون بالاو مصرف سیگار دارد و حدود 10 سال قبل به علت درد قلبی تحت آنژیوپلاستی کرونر قرار گرفته است. پس از بستری و اقدامات اولیه، براساس نوار قلب سندرم حاد کرونری (ACS) تشخیص داده شده و به قصد درمان عاجل به اتاق آنژیوگرافی منتقل میشود.

 

با توجه به عدم موفقیت آنژیوپلاستی و تداوم درد سینه، کاندید عمل بای پس کرونر (CABG) میشود. در بررسی های معمول پیش از عمل، تنگی 95% در شریان اصلی نیمکره راست مغز (Right Internal Carotid Artery) یافت میشود.

جراحی کرونر در قلب تپنده

در حالیکه بیمار هیچگونه سابقه ای از مشکلات عصبی و مغزی نداشته است. به هرحال جراحی قلبی با رعایت تمام تمهیدات لازم برای محافظت اعضای بدن منجمله مغز صورت میگیرد و خوشبختانه روز بعد بیمار از نظر قلبی و مغزی، وضعیت کاملا پایدار داشته و پس از یک هفته از بیمارستان مرخص میشود.

انجام CABG در بیمار با سندرم حاد کرونری، خطر بالاتری دارد و چنانچه تنگی عروق مغزی نیز در کار باشد، ریسک جراحی دوچندان میشود. برای ایمنی بیشتر بیمار می توان تکنیک جراحی را به گونه ای تغییر داد که حین عمل هم افت و خیز فشار خون کمتر باشد و هم با عدم دستکاری آئورت، عروق پیوندی از شریان توراسیک داخلی چپ تغذیه شوند.

جراحی کرونر

در این بیمار استراتژی جراحی قلب تپنده انتخاب شد و نکات فوق لحاظ گردید.

0 نظر

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *